Sunday, October 28, 2007

Søndag

Hvem hadde bestilt dette været??? For et vær jeg våkner opp til. Regnet øset ned, dvs det kom like mye vannrett, for vinden suste noe fryktelig. Vel, nå har det jo vært utrolig mye bra vær, så det skulle bare mangle om det ikke ble litt høstvær også da. Og idag virket det som alt kom på en gang. Jeg undret meg litt på hva jeg skulle gjøre, men lot Ekko få bestemme selv om han ville ut eller bare kose foran ovnen. Jeg åpnet døra, og det var ikke mye tvil hva han hadde fore seg denne dagen. Litt duskregn - pyttsann. Så da måtte jeg bite tennene sammen og hive meg ut. I samme slengen kunne jeg gjøre litt nytte for meg med å sette ut brøytestikkene - ja, jeg håper på noe sporsnø til vinteren i år også.
Ekko lå ute, men å høre los idag, da måtte han komme med haren på veien. Ellers kunne jeg nok være litt bedre til å sjekke om lampen på peileren lyste. Men det er nå ikke så gøy å sitte å se på et lys som blinker heller da. Jeg tok det heller som en treningstur for han. Jeg synes jeg hørte han ei stund ved Dugan, men det er nok den lille rakkeren som han har slitt med før, for etter etpar timer kom han inn, noe som passet bra med tanke på kontakt med eventuell los og brøytestikking. Jeg var nå ved Instevollen, og ny fot - tror jeg. Han lå i alle fall ute og jobbet i Moltemyråsen resten av dagen. Men mest sannsynlig fikk han ikke vippet denne. Utpå ettermiddagen oppsøkte han meg, og jeg sa det var best å komme oss hjem til mor til middag. Og vi tuslet søkkvåte hjemover....

No comments: