Wednesday, October 24, 2007

I dag hadde jeg avtalt med Are om å ut en liten tur med Ekko. Våkner opp til minus 2 grader, rim og tåke. Når tåka letter ser jeg to rådyr på jordet, som knasker epler. Både disse og bukken har vist seg noen ganger, men å løpe ut og legge de i bakken slik er ikke helt min greie - så jeg filmer en liten snutt heller...det er jo fine dyr da. Idet Are kommer kl 0900, slipper vi Ekko, og rådyrene tusler inn i granene. Ekko starter foten midt i rådyrtråkket, helt taus som vanlig. Vi velger å dra bort til bålplassen min på Instevollen, selv om vi vet at vi kan miste noe av losen om det drar sydover. Og det gjorde det idag. Etter halvannen time hører vi han starter opp, og det går syd og vest, altså ned i lia mot Mjåland. Vi er midt i baconsteking, så Ekko får bare drive med sitt. Etter en riktig god stund tusler vi etter, og hører litt los av og til, men synes ikke det er det helt store. Formen hans er ikke inne ennå nei. Innimellom går han bra, men blir liggende bakpå fort. Det blir nok et vanskelig tap, for klokka 1500 kobler jeg i en ny fot noe nærmere gården her.

No comments: