Tuesday, February 13, 2007

I dag var det på jobb igjen om morgenen. I det jeg kjørte nedover veien så jeg det hadde krysset et mårspor, og hadde selvsagt dette i tankene til ettermiddagen. Vel hjemme etter jobb var det på med treningstøyet og ut på løpetur. Helge var også klar da, og med et spor hver vei fant vi ut at vi måtte få best kontroll ved å dele oss. Etter å ha vært gjennom det som er av graner mellom Bjønstø og Finsådal skjønte jeg at måren måtte ligge i området hvor Helge holdt seg på sporene. Og ganske riktig; etter en stund fant vi ura den lå i. Dette var på det bratteste ned mot dalen. Men nå hastet det, spesielt siden dagen ebbet ut, men også siden jeg måtte på jobb igjen. Vi slapp på tysk terrieren som har sin første sesong. Ura var nok ikke perfekt for en uerfaren hund, litt stor og grov. Men etter en stund fikk jeg et skimt av måren under noen steiner, men ikke lenge nok til å reagere engang. Og nå tok den nok ned på det groveste. Etter nye forsøk måtte vi avslutte. Men vinteren er nok ikke over ennå.....

Noe annet som var spennende var at Kjell Bang stilte Tina på prøve hos meg her hjemme. Og jeg fikk gleden av å høre noe av losen. Å, som det gikk. Etter å ha knotet med en vanskelig en rundt huset mitt foreslo jeg de skulle prøve en annen. Da gikk det voldsomt. To timer og full tid i en smell. Dette var kjempemorro. Dommer Helge Mølland så ut til å være godt fornøyd med dagen han også. Jeg synes i alle fall, når det er avkom etter egen hund så...... Ikke verst når Tina bare for to dager siden dro i land en første her oppe. GRATULERER Kjell!!!

No comments: