Saturday, December 28, 2013

Førjulsjakta


Tradisjonen tro!!!!
Som vanlig blir det ingen jul uten å jakte jula inn med Helge og gjengen. Etter en sesong hvor mange mener rådyrbestanden er som lavest i manns minne var det sikkert like greit at Bjønnåsen var tom. I Borveheia fant vi et dyr som såvidt viste seg for postene, men smatt unna. Været var faktisk ganske bra tatt de siste regnværsdager (og vind) tatt i betraktning. Like stor julestemning som de siste lillejulaftener var det imidlertid ikke. Ikke en snøflekk å oppdrive og 6 plussgrader minner ikke mye om vinter. Men julebordet som varte inn i mørket fram til været tok seg opp igjen, ja det får frem julestemningen :-)

Fredag: Espen og jeg hadde en tur til Solås, men ikke merker etter et eneste rådyr hele dagen. Mye merker etter hare, og mellom Midtheia og Florheia satt den få meter fra posten min. Losen gikk til Storemyr etterhvert.

Tirsdag: Per og jeg var ute en liten tur med Morris. Morris hadde noe å jobbe med, men fikk ikke ordentlig gang på det.

Cora:
Cora er hjemme igjen, dvs at hun er for tiden blitt værende hos onkel på Øyslebø. Lørdag hadde hun en kjempebra 3 timers los på Solås, mens lillejulaften fikk hun ikke ut.

Dette ble en meget kjapp oppsummering, og jeg teller på knappene om hvor mye jeg kan rable ned på denne bloggen...Om det blir noen oppsummeringer, nesten ingenting eller høydepunkter får jeg se. Men tviler på det blir oppdateringer etter hver jakt......

Ønsker alle en fortsatt god jul, og et godt nytt år :-)





No comments: