Thursday, October 11, 2007

Gutta på tur.....

I går, onsdag, avtalte jeg med Are om å ha en liten tur på heia. Rolf ble også med på morroa. Og det er jo bål, og egg og bacon. Og selvsagt en los. Jeg slapp Ekko litt før de kom opp rundt kl 9. En liten time senere var losen i gang syd for huset. Dette var nok den lille ungen som sist. Ekko ble store deler av losen hengende langt etter. Så mesteparten av tiden ble det lite trøkk. Etter et langt tap fikk vi han bort til Instevollen hvor vi holdt til på bålplassen min. Han ble borte, men ikke lenge etter var det uttak, uten beskrik. Sola begynte å tine rimet som lå etter en natt med 1 minusgrad. Nesten helt vindstille - altså en flott høstdag. Det er godt å være ferdig med elgjakta, så man kan styre i vei som man vil. Det ble en reprise fra forrige slipp nå. Haren turte nord for Instevollen flere runder, men regnet med jeg kunne få filmet den om den gjorde som sist - altså komme ut på veien. Så etter 45 minutter strak los nærmet den seg. Jeg skjønte nå at den hadde gjort et avhopp, for Ekko var like inni skogen, og kom også ut på veien. Hvem som skremte den er vi fortsatt ikke enige i. Han løp inn, og fant avhoppet ganske kjapt og dro nedover langs veien før den krysset lenger nede. Etter dette ble han liggende noe bakpå, med noen kortere tap. Med andre ord litt varierende etter min mening. Men Are synes det var veldig bra. Alt i alt ble det nok iallefall etpar timer på denne, uten å si for mye sikkert - ingen av oss fulgte nøye med på klokka. En flott dag på skauen var det i alle fall......

No comments: