Sunday, October 21, 2007

En lett bør hjemover

I dag var det slakting og bæring av kjøttet. Og vi hadde troppet opp mannssterke i forhold til i fjor, da det kun var Ådne og meg. I dag var vi hele 6 stykker til å bære. Så alt gikk i en vending. Og alt mye raskere. Nå går jo liksom dagen med likevel. Litt vei å kjøre, og et bra stykke å gå inn på heia til slaktet. Så det ble ikke noe jakt på meg i dag. Kviga ble veiet til 107,5 kilo, så det ble ikke så mange kiloene på hver av oss denne gang. For min del ser det ut til at elgjakta nå er slutt. Eneste laget som ikke har fylt kvota, er Øyslebø. Men antakelig skal de bare runde av jakta, og de var aldri ute denne helgen. Så det ser ikke ut til at jeg skulle få skutt elg i år....men men....det gjør meg ikke noenting. Har vel egentlig vokst fra at det er det å drepe dyr som er det viktigste med jakta..............

No comments: