Friday, March 27, 2009

Vårstemningen som gikk over til vinter

Etter mange fine solrike dager takket vi værgudene for nok et fint teppe med snø. Siden sist oppdatering har jeg sluppet Ekko etpar ganger her hjemme. Han fikk ut og jaget rimelig greit.
Men idag var det altså snø igjen. Og da var det reven som skulle tas. Både Nicolay og jeg var ute før jobb på hver vår hei. Jeg fant ingen spor, mens han kom på morgenspor, og ringet den inn. I ettermiddag var vi klare til dyst sammen med tyskeren Kula, og Helge og Helle var også med. Vi postet rundt ura, og etter en stund kom den som et skudd. Nicolay løsner skudd, men den svinger seg rundt ura og drar på. Jeg sikter meg inn på kloss hold da den har kommet seg rundt slik at bakgrunnen er sikker. Skuddet sitter, og en fornøyd gjeng samles rundt byttet.

No comments: