Friday, February 20, 2009

Vinter og sporsnø


Nicolay med en av de siste mårene vi fikk.


Jeg har fått noen spørsmål om hva som skjer siden det har vært så lang pause på bloggen - litt merkelig kanskje med så lite oppdateringer. Det er litt ulike grunner til det... Jeg har hatt fryktelig mye å gjøre den siste tiden, noe som har gått ut over både jakt og oppdateringer.
Ekko har jeg ikke vært ute med siden forrige oppdatering, da jeg var hos Andreas. Det har imidlertid kommet en god del snø den siste tiden. Og når det er sporsnø får harene være i fred for meg. Da må Ekko belage seg på latmannslivet. For kun en ting teller da - Rev og mår. Nå har det vært så mye å gjøre at jeg har fått altfor få turer på sporsnøen også. Men litt har jeg svettet etter dem. Siden sist oppdatering har det vel blitt rundt fire mår. Rev er det nesten ikke spor etter på heia hos meg i det hele tatt. Og nå i det siste har vi bare hatt en mår å styre med også. På Øyslebø gikk jeg inn en rev på den siste snøen, men denne fikk vi ikke ut av de store blokkene. Litt synd siden vi har hatt godt grep på reven i den ura de siste årene. Så noe skjer fortsatt på jaktfronten. Og håper jo på mer morro utover.

No comments: