Saturday, January 17, 2009

Luftetur hjemme

Idag hadde jeg ingen avtale med noen som ville ut etter haren. Våknet opp kl 8 til et teppe med nysnø og lett snøvær. På grunn av dårlige værmeldinger var jeg litt i tvil om jeg skulle gjøre mye ut av det idag. Til Lyngdal utelukket jeg siden Einar ikke kunne. Så var i tvil om jeg skulle dra bort til Apesland eller sjekke nede på Øyslebø. I sånt vær er jo buene fine å sette seg inn i. Vel, det ble til at jeg slapp han ut døra her hjemme kl 10, og selv kunne jeg få gjort unna ting på låven imens. Han klarer seg selv. Raskt i fot på jordet, og 1020 var losen i gang. Jeg lyttet jevnlig, sjekket peiler, og det så ut til å gå jevnt i plantefeltet syd for huset. Etpar turer nord og vest, etpar turer utpå traktorveien, men ellers ville den bare løpe i granene. Etterhvert ble det litt hakkete der den lå og stakk i granene, mens det igjen økte på. Slik holdt det seg. Men klokken 1430 var det tap. Klokken 16 bestemte jeg meg for å koble.

No comments: