Thursday, February 21, 2008

Harejakt på Aukland

I dag slapp vi Ekko 0900 på Aukland. Enis disponerer terrenget, og hadde besøk av sønnen, Dino, som hadde studiefri. Det var litt regn, vind på toppene og tåke. Men for øvrig så det greit ut. Så trua hadde vi. Ekko gjorde noen små søk på jordet, før han forsvant til skogs. Og borte var han, men hele tiden greit innen peilehold. Vi fant haremøkk, og gjorde opp en skikkelig god varme i det sure været. Tiden gikk, og håpet på los gjorde nok at vi trodde vi hørte han. Så Enis dro ut for å lytte. Men ingenting. Ekko står på i alle fall - det skal han ha. Første gang han kommer inn for å vise seg er klokken 1345. Det virker som om han er mektig irritert over situasjonen, men snakk om å gi seg med dette er uaktuelt. Jeg tenkte å ta en tur med ham motsatt retning, men før jeg har reist meg er han godt på vei ut på nytt søk. Og han er ikke tilbake før det har gått 45 minutter, så det er tydelig han irriterer seg over forholdene - han er ikke vant til dette. Vi kobler og drar hjem, så får han komme seg til helgen.
Det er flere som har slitt i dag får jeg høre i løpet av dagen. Ingen uttak på flere. Blant annet var det prøve hos meg idag, hvor Rune Gjengedal ikke fikk hare på beina. Sånn er det bare i dette gamet....
Men hyggelig var det for to dager siden - da gikk Rex, som er bror til Ekko, full tid her oppe. Han fikk da sin 1.ÅP på barmark, og ble NJCH. Da er det fem hunder i kullet til Ekko som er NJCH.

No comments: