Thursday, February 14, 2008

Denne uka har Ekko vært i ro. Men harene her oppe har likevel fått luftet seg. Det er sånn sett et greit prøveterreng her, og denne uka har det blitt stilt noen hunder her. I helgen var det eliteprøve begge dagene. I tillegg har det blitt stilt ÅP på tirsdag, onsdag og torsdag. Litt tett på, men heldigvis er bestanden slik at jeg kan styre dem til å slippe på forskjellige harer. Og det r jo hyggelig at folk liker seg her også da....På tirsdag var det kompisen min Geir Tveit som stilte Doffen (som ikke har daua). Det gikk til full tid på en hare som ingen har jaget på i hele sesongen. Litt merkelig, for den lå bare etpar hundre meter fra huset. På onsdag kom Kurt Ivar Ramsli med datter til Ekko, Stella. Hun gikk stødig til en førstepremie, og er ep klar. Idag var det broren til Ekko, Rex, som har to første ÅP og første ep fra før, men alle er på snø, og må derfor ha barmark. Dessverre gikk det ikke veien idag. Jeg var med Lars Kristian Håland deler av dagen, og så på at Rex stod påp og jobbet som en trell. Men idag var nok ikke føret så bra som været var. Det ble uttak på to forskjellige harer, men med 20 minutter på hver gikk det ikke som håpet. Jeg hadde avtalt med Reidar Grimestad som låner hunden av eier Øyulf Bjørnestad denne sesongen om at han skal få førsteprioritet til terrenget om det ikke gikk til en første. Så han er her nok snart igjen, for hunden har vist at han kan....
Selv om det var ulike harer som ble luftet på disse slippene - også i helgen, føler jeg at jeg må roe ned aktiviteten noe. Så Ekko får nok komme seg andre steder til helgen. Det er viktig at harene også får hvile.

Gratulerer til hundene med gode resultater denne uka..........

No comments: