Thursday, September 30, 2010

Ettermiddagsøkt for Ekko

Idag hadde jeg avtale med snekkerne som jobber her om dagen, så jeg måtte slutte av på jobb litt tidlig. Så rundt kl 1345 var jeg hjemme, og slapp Ekko med en gang. Noe på grunn av at både han og Wilma skal flytte plass her. Så fikk jeg gjøre det uforstyrret. På grunn av sag og spikerpistol som dundret var det umulig å høre los, men han kunne bare styre seg selv som vanlig:-) Men etter at snekkerne var dratt hørte jeg losen ljomet ved Dugan. Og mens jeg malte hundehuset kom haren dampende gjennom tunet etter et heidundrende beskrik etter at han hadde blitt liggende bakpå. Det gikk noen runder i et forferdelig tempo, og ikke lenge etter var haren der igjen. Fortsatt med Ekko under minuttet bak. Da klokken var 1830, syntes jeg det var nok i solskinnet, både for hund og hare. Ekko hadde nå tap, og jeg kunne greit plystre han inn.

No comments: