Friday, January 01, 2010

2010 - så var vi i gang i det nye året


Wilma var virkelig gira, så jeg måtte holde godt tak i henne under poseringen:-)

Så var det tid for jakt igjen. Litt rolig start egentlig. Revene har vært veldig uforutsigbare her denne sesongen. Det er heller sjeldent de er ute og traver midt på dagen så tidlig i sesongen. Men på snøen før jul la jeg merke til akkurat dette flere ganger der den hadde krysset sporene mine midt på dagen.
Vel, jeg ruslet litt rundt her, men ingen spor å finne. Etter litt legger jeg plutselig merke til et spor på jordet. Og jammen er reven der og lusker. Jeg lurer meg fram med rifla, og ser den graver i snøen så både hode og halsen ikke er synlig. Holdet er vel drøye 180 meter, så jeg setter meg ned på kne. Trådkorset finner bogen, og skuddet går. Den voksne hannreven blir liggende urørlig i snøhulen sin. Da får jeg fatt i Wilma, og vi begynner å spore litt. Vel framme ved fallet ryker hun rett i halsen på den, og river og sliter i revekroppen. Hele veien hjem er hun helt i hundre for å si det mildt. Så rovdyrinstinktet er tydeligvis på plass hos denne jenta:-)

1 comment:

Lena said...

Fin oppladning til revejakta!