Monday, November 16, 2009

Etter bleieskift og stell om morgenen begynte jeg å tenke på at Ekko kunne kanskje ut å løpe litt. Så etterhvert i 11 tida eller noe, slapp jeg han. Litt enkel måte å trene han på, men det må bare bli sånn. Jeg ser han er i fot med en gang på jordet. Men etter en stund skjønner jeg han har tatt ut en mye lenger ute - syd for Liksteinen. Muligens den jeg vet om der ute. Jeg ser på kartet at den gjør noen store runder ca 1,5 km ute. Den holder å turer i lia ned mot Kalvekleiv, og ser den går på veien ved fellesbeitet. Da tar jeg bilen ned for å ha litt mer kontroll. Der nede får jeg ikke signaler, men snakker med jaktleder Lauvdal som styrer med vedhugging. Joda, losen gikk så det suste her. Så får jeg et lite kontaktglimt på peilen. Han er allerede langt innpå Kvennhusheia retning Kvasshammer. Det var bra, så får han gå litt til. Vel hjemme peiler jeg han ved Stemmen, og drar ut i skumringen. Losen drar plutselig opp i plantefeltet ved jordet her, så da var den mellom meg og huset. Jaja, jeg venter ved Kjergårdsmyr, og kobler han i full los klokka 1645.

No comments: