Saturday, October 25, 2008

Idag ville jeg ut med Ekko igjen, og se om det var godlukt for han idag da. Jeg vurderte hvor jeg skulle slippe, og kom fram til at jeg slipper han ut døra hjemme. Jeg venter på dagslyset, slik at haren har satt seg før slipp. Hunden må jo jobbe litt... Jeg slipper litt før 0830, og han drar rett ned jordet, hvor halen går som en hjulvisp. Jeg har ting å gjøre rundt gården her, og vet at nå styrer Ekko seg selv resten av denne dagen. Klokken er passert 9 såvidt da jeg registrerer at losen er i gang syd for huset. Den går flere runder der, før den kommer i tunet. Ser ikke haren, men skimter Ekko i god aus forbi. Det blir noen tap innimellom, og vinden gjør at jeg ikke får med meg mye der jeg har mitt å styre med. Men etterhvert ser det ut til at haren bare går nord for huset ved Solhei, uten at jeg kan si hvor mye han jager. Vinden tar til mer og jeg hører han såvidt innimellom. Klokken er 1405 da jeg hører han siste gang. Jeg lytter klokken 15, men da er det stille. Klokken 1620 kommer han tuslende inn til meg på veien, og har masse å fortelle om dagen hans.

No comments: