Wednesday, April 30, 2008



Tok meg en tur til Ospelundstjønna i kveld. Det er jo tross alt siste dagen etter beveren. Ellers må jeg si at det tross alt er mer synonymt med beverjakt i solskinn og skikkelig vårlig vær. Men vind og regnbyger får gå på siste dagen. Idet jeg parkerer bilen høljer regnet ned. Velger derfor å sitte å vente. Trasker innover heia idet det letter. Er på plass i seneste laget. Men ser ingenting til den. Hverken på land eller i vannet. Den kan selvsagt ha dratt ned bekken for å jobbe med demningen. Jeg venter. Merker tyder på at den er her i alle fall. Klokken blir 21, og jeg synes det er rart å ikke ha sett noe til den. Ved nærmere ettertanke er den ofte noe senere ute her, og mange ganger har jeg tatt heia fatt hjemover i mørket. Uttellingen i tjønna her har tidligere vært veldig god, men idag ser det mørkt ut. Jeg sniker meg langs tjønna, men ingenting å merke. Hadde nok merket det om den var i området ja. Hele den ene siden forseres, og videre ned bekken. Men ingenting. Klokken er 21.40 når jeg stryker hjemover. Greit å ha litt dagslys å gå i - det er tross alt mer enn en halvtimes gange til bilen.
Så er det bare å se fram til jakta til høsten igjen. Forberedelser med blant annet jaktkoie og hareslipp er i gang - kommer mer om det senere...



Hytta var fikset på i vår, så den er der. Får komme igjen neste sesong.....

No comments: