Saturday, February 02, 2008

Sosialt



Idag var det duket for en sosial tur med vennegjeng. Toralf er hjemme for helgen, og vi benytter den med jakt idag og en sammenkomst med flere i kveld. Vi vil skyte hare for Ekko idag, men hjemme er det noen setter jeg ikke har lyst til å skyte, og da er det så som så med sjanser for å få tak i ungen her som jeg kan tenke meg å ta. Vi velger å dra til Øyslebø. Ekko søker, men kommer inn. Et nytt søk, og han er borte. Vi fyrer opp bål, spiser god mat og praten går. Det kommer en kraftig snøbyge, men ikke verre enn at det bør gå greit med tanke på foten for Ekko sin nese. Geir, Andreas, Kristian og Toralf håper selvsagt på los, men det sosiale er i høysetet. Etter 3 timer kommer han inn og sier det ikke er noe å jobbe videre med dette. Hmmmm... jeg vet det ikke er bra her på heia med tanke på harebestand, men vet om en i område her. Vi drar videre, men ingen fot å jobbe med. Vi diskuterer litt, og velger å ta en tur i området her hjemme - bortenfor huset. En hare jeg kan ta. Vi vil ha en hare på denne sosialjakta. Men her finner vi ikke fot heller, og velger å koble klokka 16. Sånn er det noen ganger, og selvsagt på en dag vi er mange.... men vi kommer sterkere tilbake.



Snøen kom tett en stund

No comments: