Saturday, January 05, 2008

Snøvær



Snøvær......
Så ser det ut til at det blir som i fjor med tanke på sporsnøen for mår og revejakta: Man venter og venter på en fin snø, men ingenting skjer før alt kommer på en gang. I går hadde Gunnar rimelig kontroll på en rev på Øyslebø, men uten å få tak på folk, ble det ikke noe av det. Selv var jeg på jobb uten sjanse å komme fra. Med værmeldingen for helgen anså jeg sjansen liten for hverken det ene eller andre idag. Men vet med sikkerhet at noen dyr er ute i dette været da harepus kom tassende i tunet rundt midnatt i går. Er klar til dyst idag 0730, lufter Ekko og ser hvordan han med sine 61 cm kaver i snøen. Bestemmer meg for å se litt etter revespor, men etter en usedvanlig kort tur på bare 5 kilometer innser jeg at det ikke er muligheter - minus 2, snø og stiv kuling i kastene gjør sitt til at jeg heller sparer krefter. Kanskje i morgen, men så spørs det med været da.

No comments: