Saturday, January 26, 2008

Kort dag


Fersk haremøkk


Jeg ble forespurt om Aust - Agder harehundklubb kunne bruke terrenget mitt på eliteprøven denne helgen. Noe som var helt greit. Kompisen min, Espen skulle dømme. Han vet litt hvor man skal gå, og jeg forklarer. Med håndballkamp om ettermiddagen velger jeg å bare holde meg hjemme, så jeg går ut til dem utpå formiddagen. I dag er det Lars Arild Risholt som stiller med Njch Ilo, en dugende finnetispe. De fikk los minutter etter slipp - sannsynlig en som ikke hadde satt seg. Og alt så lovende ut. Men losen ebbet ut etter 10 minutter. Timene gikk, og vi valgte å trekke etter. Snøen ligger stedvis ennå, men er også områder som er barmark - spesielt inni granene. Hele veien ligger haremøkka strødd. Mange steder i dynger. Og ved ospene jeg har hugget er det virkelig gjødslet. Det virker som de liker terrenget. Været er det verre med; regn, snø og vind. Men det stopper ikke ekvipasjen. Vi kobler hunden og skifter beiteplass. Etter en stund må jeg gi meg for dagen. I ettertid fikk jeg høre at de fikk ut en til, og lostiden ble halvannen time. Det var jo en bra førstedag på prøven. Grattis.

No comments: