Thursday, September 17, 2009

Kosetur til Storebu

Idag bestemte Liv Margrethe og jeg å ta en liten ettermiddagstur på heia med Ekko og Wilma. Da ble det til Storebu på Øyslebø. Siden Liva nå har stengt Laksesenteret for sesongen kunne det passe med en tur å koble av. Været var nydelig. Solen gløttet fram, og vi ruslet i vei med to ivrige hunder. Til tross for en voksende mage, er jeg veldig imponert over Liva sitt tempo opp de bratte kleivene.Vel oppe slipper vi Ekko som drar ut. Han gjør nok et noe raskt søk utover for å komme seg unna Wilma. Etter en time starter han forsiktig sydvest for Storemyr, og slik går det en stund. Men så drar det seg til, og losen går jevnt. På det lengste er han 1,3 km unna - nesten ned mot Holmesland, før det igjen drar oppover. Men hele tiden i naboterrenget. Losen går ganske jevnt, men ikke med det trøkket som han kan. Men det er nå ganske tørr bakke også. Slik holder han det i et par timer, inn og ut av hørehold. Så blir det tap, og jeg drar for å koble. Dvs Wilma og jeg - hun tok sporet mitt oggikk meg rimelig kjapt inn. Det var en varm Ekko jeg koblet, så var nok bra ikke vi holdt på lenger.








No comments: