Friday, August 14, 2009

Wilma i farta

Det blir litt sportrening for Wilma innimellom, og idag avbrøt jeg pelsstellet, noe hun ikke hadde mye imot egentlig...:-) Litt halvskabbete ivret hun etter å komme seg ut. Hun tok sporet av elgblod momentant, og startet sporingen umiddelbart. Så fokusert har hun ikke vært tidligere, men da vi passere ei rotvelte kunne hun ikke dy seg. Sånt er morro å utforske. Mot slutten av sporet viste hun igjen gode takter, og leitet målrettet etter bloddråpene. Og til slutt kom vi mål, og fikk velfortjent belønning.

Ellers er bukkejakta i gang, noe jeg dessverre ikke har hatt særlig tid til. Tok en liten tur ut i kveld en halvtime og satte meg på en stubbe. Jeg lokket litt, og fikk umiddelbart svar i form av kontaktlyder tilbake, og så vanvittig mye svar...det var ustanselig hele tiden. En veldig artig opplevelse. Ellers har jeg hatt en liten bukk på jordet hver dag, men som vanlig må jeg være på jakt for å få den ekte følelsen. De to sekstakkerne som har gått her i sommer har ikke vist seg de siste dagene, men de er nok i området, så får jeg se om jeg får tid til å ta en tur etterhvert.

No comments: