Saturday, December 06, 2008

Strevsom mår

Så var det sporsnø igjen. Har alltid likt snøen på jakt - og det er spennende både på rådyr og hare. Likevel er det et lett valg for meg når det gjelder type jakt på slikt føre - mår og rev! Jeg drar ut mens det fortsatt er mørkt, og kommer raskt på mårspor. Perfekt. Starter å rundgå, men dette skulle vise seg å bli strevsomt å finne ut av. Uansett hva jeg gjør er det like mange vendinger ut og inn av runden. Utpå dagen skjærer også Helge av heia opp, og jeg har skjært av så mye at vi nå vet at han ligger i området. Problemet er at han også har ligget her natta før, så må bare ta fatt på alle vendingene, og det var jobb, for denne karen har jaget en hare som en skikkelig harehund. Tydelig hva disse har på menyen. Jeg løper og går, og kjenner svetten renner, beina verker - er det ikke blod, svette og tårer det heter? Vel, burde nok hatt bedre treningsgrunnlag enn det jeg har for øyeblikket. Det var uansett helt umulig å finne enden av sporet, og da klokken passerte 15 innser vi at vi må revansjere dette en gang senere. Ømme muskler og ledd knirker seg hjemover.....men vi gir ikke opp.

No comments: