Wednesday, October 01, 2008

Ettermiddagsslipp igjen

I dag kom Liv Margethe og jeg hjem etter åtte dager på ferie, så derfor har det vært lite jaging på Ekko. Han har imidlertid hatt det som en greve, siden min mor har bodd her oppe hele tiden. Han var begeistret over å se oss, men ikke overraskende ble han mer begeistret da han så jeg fant fram peileren. Klokken var 14.30 da jeg ga han klarsignal til å løpe ut døra - tror nok det verket litt at klarsignalet ikke kom med en gang der han satt foran en vidåpen dør. 15.20 går losen nedenfor huset, og jeg hører han greit mens jeg driver med litt småplukk lenger nord. Losen går jevnt og trutt i 50 minutter, så et lite tap på veien ved huset, før den igjen turer i granene ved jordet. Slik holder han på, men får noen tap innimellom som ikke er lange. Losen er ikke noe hardkjør, og jeg hører at haren lager endel krøll. Klokken passerer 17, og det blir et langt tap. Såpass langt at det ble dødtapet. Det kunne virke som han hadde gjort flere krumspring både på veien og inni granene. Klokken 18.30 møter jeg Ekko, og han forteller ivrig om hva som har skjedd. Jeg kobler og tusler hjem.

No comments: